Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Политика для зарегистрированных пользователей

Модераторы: JohnWo, Китаец

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение Кот учёный » 15 мар 2019, 14:09

dude писал(а):
Вий писал(а):Мне непонятно как минимум - если датчикм скорости выдают разные значения, и разобраться, где истинное невозможно - как вообще можно управлять системой основываясь на этой информации?


Ну строго говоря, если есть два датчика плюс куча сигналов от прочих входов вплоть до GPS координат хорошего разрешения - вполне можно создать систему которая будет поддерживать свою собственную модель поведения самолёта и анализировать какие входные сигналы являются достоверными а какие нет.

Но здесь, очевидно, сбацали "quick & dirty fix" когда выяснилась проблема устойчивости. Причём, похоже, функционал решили навесить не отдельным аппаратом, а в существующей архитектуре "выделили место" в уже готовом ECU - соответственно, подачу новых сигналов переделывать не стали, нарисовали минимальную функциональность ибо ресурсов не было.

Ну и как вишенка на тортике:
Ethiopia will ask European air-safety experts to analyze black boxes from a crashed Boeing Co. jet in a sign U.S. authorities aren’t trusted


Бедные эльфы... Скоро только ленивый нембудет их ссаными тряпками гонять...
Аватара пользователя
Кот учёный
 
Сообщения: 4389
Зарегистрирован: 10 окт 2011, 19:10

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение dude » 30 мар 2019, 20:10

Любая машина прослужит вам до конца жизни, если ездить достаточно быстро.
dude
 
Сообщения: 14973
Зарегистрирован: 25 окт 2011, 20:55

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение Udacha » 02 апр 2019, 01:59

Изображение

Хороший скотч. На фоне корпуса не особо и заметен. Если аккуратно замотать, паксы решат, что так и должно быть ... ;) ;) ;)
И вообще, меньше знаешь - спокойнее летишь ... 8-) 8-) 8-)
Вам помочь или не мешать ?
Аватара пользователя
Udacha
 
Сообщения: 31011
Зарегистрирован: 23 сен 2011, 11:15
Откуда: Мурманск
ник с it-ru.de: верифицирован

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение dude » 06 апр 2019, 08:10

Сценка: рукожопы и черножопые обезьяны дебилы

https://games-cdn.washingtonpost.com/no ... 3cfebe.pdf

The Ethiopians say that the crew followed the procedure for runaway trim/MCAS, but from their own report, that isn't clear. It shows that they identified the trim problem, the first officer indicated they should disable the electric trim and the captain agreed. It was turned off and while MCAS tried to move the nose down after that, it had no effect. After that they continue to fight with the plane, the captain asks the co-pilot if trim is working and he says no and asks if he should use manual. (that's bizarre, as all there is at that point is manual trim, so what did they think they were doing?) A few secs later the co-pilot says that it's not working. Sometime after that someone put the electric trim back on and 5 secs later MCAS shoved the nose down again, 30 secs later, it crashed.

Not answered is what the co-pilot meant by the trim wasn't working when he tried manual trim? Was he trying to move the trim wheel and it would not move? Or was he confused and really trying to use the buttons? And who turned the electric back on, without apparently any discussion? You would think these aircraft would have video recording too by now. That would help show who was doing what.

Also in that report are prior trouble reports logged, there are several prior incidents where pilots reported the plane rolling unexpectedly, strange altitude and other indicators in the cockpit that appeared briefly, etc. Another thing that would not seem to make sense is that if it's just an AOA/MCAS thing, why did the pilots airspeed differ significantly from the co-pilots for much of the flight? Leading one to wonder if the MCAS thing is all that's wrong here. the plane.
Любая машина прослужит вам до конца жизни, если ездить достаточно быстро.
dude
 
Сообщения: 14973
Зарегистрирован: 25 окт 2011, 20:55

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение dude » 09 апр 2019, 16:14

https://www.reuters.com/article/us-ethi ... SKCN1RH0FJ

PARIS/SEATTLE/SINGAPORE (Reuters) - Minutes after take-off, the pilots of an Ethiopian Airlines 737 MAX were caught in a bad situation.

As soon as the pilots retracted the flaps and slats, according to flight data, a key sensor began to feed faulty information into Boeing’s Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS), designed to prevent stalls.

Flying at full take-off power, according to the flight data, the crew then struggled with nose-down commands from MCAS, four aviation experts told Reuters. The high speed and the jet’s forward-leaning posture made it nearly impossible to use the controls to pull the nose up.

Moments later, the Boeing Co jet hit the ground, killing all 157 people onboard after six minutes of flight.

A complicated picture of what happened in the cockpit of Flight 302 on March 10 is emerging from the sparse commentary of a preliminary report and a new data plot showing how crew and technology interacted.

Ethiopia’s transport minister said on Thursday that the pilots followed all correct procedures in trying to keep the plane in the air.

“The preliminary report confirmed beyond reasonable doubt that the crew followed the right procedures,” Ethiopian Airlines said in a statement to Reuters on Sunday. “Under the circumstances, with a number of simultaneous warnings in the cockpit, the crew have performed professionally.”

That would be an unusual step in a regular flight, according to the experts and five current and former pilots interviewed by Reuters, most of whom were not authorized to speak publicly. “You would never, ever have full power for the whole flight,” said Hart Langer, a veteran former senior vice president for flight operations at United Airlines.

The reason the engines continued at full take-off power was not given in the report. But it is not part of a usual procedure for pilots dealing with the loss of key information such as the sensor data, the four experts said. ENGINE POWER

The Ethiopian Airlines statement suggested the crew left the throttles at take-off power because they intended to continue to climb and were hampered by the nose-down commands of MCAS.

By the end, the aircraft was traveling at 500 knots (575 mph, 926 kph), far beyond the Boeing jet’s operating limits.

The Ethiopian Airlines statement said “no excess speed was noted at the initial phases of the flight.”

The aircraft’s gathering speed and its downward “trim” when MCAS switched on for the last time may have contributed to a situation in which the pilots were unable to fight flawed Boeing software that eventually sent the jet into an uncontrollable dive, the four experts said after studying the data.

Trim is a manual or automatic setting that helps to keep the plane on a desired up or down trajectory by making it harder for pilots to pull the other way.

The Ethiopian Airlines crash, and another in Indonesia five months earlier, have left the world’s largest planemaker in crisis as its top-selling jetliner is grounded worldwide, and Ethiopia scrambling to protect one of Africa’s most successful companies.

All 737 MAX aircraft have been grounded and Boeing is working on an MCAS software fix and extra training that it says will prevent a repeat of such accidents.

CEO Dennis Muilenburg said on Friday the two accidents were caused by a chain of events, “with a common chain link being erroneous activation of the aircraft’s MCAS function.” Sources who reviewed the crash data said the problems started barely 12 seconds after take-off.

A sudden spike in black box data was consistent with a bird or other debris hitting the plane as it was taking off, shearing away a vital airflow sensor, said the four experts and two U.S. officials briefed on the data.

Ethiopian Airlines on Sunday called that scenario “completely speculative”. Chief investigator Amdye Ayalew Fanta said on Thursday there was no indication of such damage. Boeing said it would not comment on ongoing investigations.

As with the Lion Air crash in Indonesia, faulty data from the ‘angle of attack’ sensor, which measures how the wing is cutting through the air, may have set off a volatile chain of events.

In both cases, the faulty sensor tricked the plane’s computer into thinking the aircraft was about to stall, or lose lift. The anti-stall MCAS software then pushed the nose down forcefully by intervening in the aircraft’s trim system.

The first time the MCAS software kicked in, flight data shows the Ethiopian Airlines pilots reacted quickly by flicking switches under their thumbs - they had recognized the movements as the same type flight crews had been warned about after the Lion Air crash.

But data shows they were not able to fully counteract the computer’s movements. At that point, they were a mere 3,000 feet above the airport, so low that a new warning - a computerized voice saying “don’t sink” - sounded in the cabin.

When MCAS triggered again, the jetliner’s trim was set to push the nose down at almost the maximum level, flight data shows, while the control column noisily vibrated with another stall warning called a “stick shaker.”

This time, the pilots countered MCAS to greater effect, the experts said after studying the data. But when they turned off the system - as they were instructed to do by Boeing and the U.S. Federal Aviation Administration (FAA) in the wake of the Lion Air disaster - the nose was still trimmed downwards, making it harder to pull up the plane.

The combination of the plane’s speed - edging up towards design limits with the engines still at their take-off power - and the trim setting meant the pilots would have had to exert 50 pounds of force to pull back the control columns, the four experts and one of the pilots said, and moving a backup manual wheel instead was impossible.

Ethiopian Airlines’ position is that the control problems only resulted from the crew’s losing battle with MCAS, a source familiar with the airline’s thinking said. Boeing declined to comment. The preliminary report did not cover this issue.

‘PULL UP, PULL UP’
The captain called out “pull up” three times, according to the cockpit voice recorder. The co-pilot reported problems to air traffic control.

FILE PHOTO: Engine parts are seen at the scene of the Ethiopian Airlines Flight ET 302 plane crash, near the town of Bishoftu, southeast of Addis Ababa, Ethiopia March 11, 2019. REUTERS/Tiksa Negeri/File Photo
In the meantime, the aircraft’s speed remained abnormally high, the five pilots and four aviation experts said.

Several experienced pilots said there was an array of stressful factors sapping the pilots’ attention.

Among the distractions was a “clacker” warning telling the pilots their aircraft was going too fast. This only kicked in after the MCAS system had started firing, the airline said.

“As pilots have told us, erroneous activation of the MCAS function can add to what is already a high-workload environment,” Muilenburg said Thursday, adding Boeing was “sorry for the lives lost” in the crash. “It’s our responsibility to eliminate this risk. We own it and we know how to do it.”

As the nose gradually fell, the captain asked the co-pilot to try to trim the plane using the manual backup wheel in the center console to help the plane recover from the dive, according to the voice recorder.

But it was too hard to move the wheel. Both men then tried to pitch the nose up together. The captain, according to the report, said it was not enough. MCAS RE-ACTIVATES

Data shows the electric trim system was switched back on in an apparent effort to force the reluctant nose higher, the experts said. This in turn would have also reconnected MCAS.

Reactivating MCAS is contrary to advice issued by Boeing and the FAA after Lion Air. The report did not address that. The airline did not comment.

The pilots managed to lift the nose slightly using the electric thumb switches on their control column. The data readout shows they flicked those switches only briefly. The report does not provide a reason for this. It does show the pilots fully engaged in trying to save the plane.

With its power restored, a final MCAS command kicked in, eventually pushing the nose down to a 40 degree angle at 500 knots, far beyond the plane’s safe operating speed, defined by Boeing as 340 knots.

As the 737 MAX plunged, G-forces turned negative, pulling occupants out of their seats. Just six minutes after take off, the plane crashed into a field.
Любая машина прослужит вам до конца жизни, если ездить достаточно быстро.
dude
 
Сообщения: 14973
Зарегистрирован: 25 окт 2011, 20:55

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение Xanf » 12 апр 2019, 16:40

Тут вон и Боинг пытается стрелки немного от себя сдвинуть. Тонкий американский фингерпоинтинг:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... n-airports

Before last month’s crash of a flight that began in Ethiopia, Boeing Co. said in a legal document that large, upgraded 737s “cannot be used at what are referred to as ‘high/hot’ airports."

At an elevation of 7,657 feet -- or more than a mile high -- Addis Ababa’s Bole International Airport falls into that category. High elevations require longer runways and faster speeds for takeoff. The Ethiopian airport’s altitude hasn’t been cited as a factor in the downing of Flight 302 and likely didn’t cause the crash. But it could have exacerbated the situation because an airplane’s performance degrades at higher altitudes...
Выпей море!
Аватара пользователя
Xanf
 
Сообщения: 5131
Зарегистрирован: 22 сен 2011, 11:13
ник с it-ru.de: верифицирован

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение dude » 16 апр 2019, 13:47

Большая статья про ситуацию

http://expert.ru/2019/04/5/boing/

Идёт расследование, нашли ещё одну проблемку.
Всё идёт к тому, что серию МАХ вообще признают непригодной к полётам.
Любая машина прослужит вам до конца жизни, если ездить достаточно быстро.
dude
 
Сообщения: 14973
Зарегистрирован: 25 окт 2011, 20:55

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение Генерал Мороз » 16 апр 2019, 14:39

dude писал(а):Большая статья про ситуацию

http://expert.ru/2019/04/5/boing/

Идёт расследование, нашли ещё одну проблемку.
Всё идёт к тому, что серию МАХ вообще признают непригодной к полётам.

По хорошему, нужно закатить боинггейт на подобие дизельгейта. Оштрофовать на пару ярдов, да посадить в турму руководство. Ибо нехуй
Генерал Мороз
 
Сообщения: 2102
Зарегистрирован: 17 окт 2015, 08:51

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение dude » 16 апр 2019, 15:03

Самолет немецкого правительства совершил аварийную посадку.

При посадке самолет задел взлетно-посадочную полосу обоими крыльями. Это уже пятая пломка немецкого правительственного самолета за последние полгода.
В берлинском аэропорту Шенефельд совершил аварийную посадку самолет летной службы бундесвера, которая занимается транспортировкой членов кабинета министров, федерального президента и руководства бундестага. Об этом во вторник, 16 апреля, сообщает Deutsche Welle.
Отмечается, что спустя короткое время после взлета, экипаж заметил неполадки в работе одной из систем и принял решение вернуться в аэропорт.
"Контролируемое приземление было невозможно", - рассказал представитель ВВС Германии.
По его словам, самолет Bombardier Global 5000 при посадке задел взлетно-посадочную полосу обоими крыльями. В настоящее время он проходит техническую проверку.
По словам представителя ВВС, на борту не было пассажиров. Члены экипажа находятся на обследовании в больнице бундесвера. Из-за инцидента на 2,5 часа был приостановлен вылет рейсов, а некоторые были перенаправлены в другой берлинский аэропорт - Тегель.
Министр обороны Германии Урсула фон дер Ляйен похвалила экипаж, который "посадил самолет в тяжелейших условиях и предотвратил худшее".
Летная служба бундесвера располагает четырьмя самолетами Global 5000 вместимостью 13 пассажиров. Они используются на коротких и средних маршрутах для перевозки руководства страны. Экипаж обычно состоит из трех человек.

Напомним, 1 апреля глава МИД Германии Хайко Маас опоздал на встречу в ООН из-за поломки самолета. Во время посадки у воздушного судна А340 Конрад Аденауэр производства европейского концерна Airbus лопнуло одно из колес шасси.
Ранее, в феврале, Маас из-за технической неисправности правительственного самолета не смог вылететь из столицы Мали Бамако. Тогда забирать немецкую делегацию из африканской страны пришлось другим правительственным самолетом А340 Теодор Гойс.
А в январе из-за проблемы с самолетом отложили вылет немецкого президента Франка-Вальтера Штайнмайера из Эфиопии.
В ноябре прошлого года поломка Конрада Аденауэра стала причиной того, что канцлер Германии Ангела Меркель была вынуждена прервать полет в Аргентину на саммит Большой двадцатки.
Последний раз редактировалось dude 16 апр 2019, 15:09, всего редактировалось 1 раз.
Любая машина прослужит вам до конца жизни, если ездить достаточно быстро.
dude
 
Сообщения: 14973
Зарегистрирован: 25 окт 2011, 20:55

Re: Авиационная безопасность / Тотальный Внуково..

Сообщение dude » 16 апр 2019, 15:06

Генерал Мороз писал(а):
dude писал(а):Большая статья про ситуацию

http://expert.ru/2019/04/5/boing/

Идёт расследование, нашли ещё одну проблемку.
Всё идёт к тому, что серию МАХ вообще признают непригодной к полётам.

По хорошему, нужно закатить боинггейт на подобие дизельгейта. Оштрофовать на пару ярдов, да посадить в турму руководство. Ибо нехуй


Пару ярдов??? Ты шутишь?
За то, что дизеля на некоторых режимах давали выбросы примерно на 30-40% больше нормы, ФВ закатили штраф примерно на 18 миллиардов, и человек сел.
А тут заебенили кривую электронику не соответствующую авиационным стандартам безопасности, сговор Боинга и ФАА в проведении сертификации, наплевательство и распиздяйство даже после первого упавшего самолёта с сотнями смертей, три сотни тушек - блядь, размер штрафа должен только начинаться от сотки!
Любая машина прослужит вам до конца жизни, если ездить достаточно быстро.
dude
 
Сообщения: 14973
Зарегистрирован: 25 окт 2011, 20:55

Пред.След.

Вернуться в Политика без анонимов

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2